reklama

iPod v linuxe, linux v iPode..

O tom ako a prečo oslobodiť svoj iPod, alebo ako a prečo premeniť svoj iPod na Linux box.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
Obrázok blogu

Aby som pravdu povedal, nadpis trocha klame. Nebude to o používaní iPodu v Linuxe, ale o operačnom systéme, vytvorenom linuxovými nadšencami, ktorý vám umožní premeniť váš iPod na celkom slušnú "mašinu".

Ale poďme po poriadku, takže

Čo to vlastne je?

iPod Linux (ipodlinux.org), linuxová ditribúcia určená špeciálne pre "tučniačika"-milujúcich majiteľov iPodu.

Pre koho to je? 

Pre každého, kto sa nebojí riskovať (hrozí jedine riziko straty dát na iPode, inak je absolútne bezpečné) a chce vyskúšať niečo nové.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečo by ma to malo zaujímať? 

Pravdupovediac dôvodov je viac. Niekomu bude stačiť ten pocit keď všetci neveriacky krútia hlavou nad bootovacou sekvenciou a'la linux. Niekoho možno presvedčí neuveriteľná sloboda. Sloboda s akou možete pridávať a odoberať moduly, na rozdiel od klasického Apple-ovského firmwaru, kde si ohľadne softwaru nenavyberáte. A možno vás prekvapí aj neuveriteľná sloboda v nastaveniach. Zmeniť sa dá takpovediac všetko, od kontrastu (ktorý sa dá nastavovať do fakt divokých nastavení) až po font, ktorý bude použitý v menu a farebnej schémy.

Skúsenosti s inštaláciou a používaním

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Samozrejme že by som o tom nepísal, ak by som to sám aj nevyskúšal. Na svojom, za ťažko zarobené peniaze kúpenom, iPode 4. generácie (tzv click wheel) som to patrične aj otestoval. Nezaobišlo sa to síce bez komplikácií, ale ruku na srdce, kde nie sú?

Stiahol som si .zip balíček s inštalačným súborom (linuxáci odpustia že som to neinštaloval v linuxe) rozbalil a spustil inštalátor. Korektne to rozoznalo môj iPod ako "4th gen with 20GB Hdd". Jediný problém - 4. generácia ešte nie je podporovaná (neznamená to, že by sa nedalo nainštalovať). Nevadí ide sa ďalej. Ponechávam všetko na automatiku, že keby niečo, tak to potom zmením. Prebehla automatická záloha aktuálneho firmwaru a inštalácia pokračuje. Sformátovala sa časť disku, ktorúá sa použuje na linux, sťahuje sa kernel. CHYBA! "Could not obtain kernel YYYYMMDD bla bla bla". Nič teda, skúsim to ešte raz, pre istotu vypnem všetky aplikácie, ktoré používajú internet a skúsim znova. Disk bol medzitým preformátovaný na ext2 (3 ??) takže spúšťam obnovenie zo zálohy. Znova pokúšam šťastie, znova tá istá chyba. Už už to chcem vzdať, ked tu vygooglim tzv "netless" inštalačku (so všetkými potrebnými balíčkami). Skúšam túto, tentokrát však volím "Advanced options" a vyberám si balíčky sám. "Podzilla alebo Podzilla2??" Nie som trochár a tak vyhráva 2-ka. "Balíčky?" všetky, alebo aspoň skoro všetky. Inštalácia bez väčších zádrheľov. Súšťam iPod. Funguje! Je to skvelé!! SOM VO VYTRŽENÍ!!!! Oops, zamrzlo to. Reštartujem a.... Čo to? stojí to na načítaní MPD (media player deamon).... aj po piatich minútach. Nasleduje ďalší kolotoč inštalácií resetov, reinštalácií, resetov, formátovania, hromženia, nadávok... Dospel som až tak ďaleko, že som musel sformátovať disk, a navyše premazať MBR (master boot record). Nebaví ma to a som znechutený. Idem spať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Druhý ďeň to skúšam znova a múdrejší volím pri inštalácii Podzillu1 (akýsi engin, ktorý je na rozdiel od Podzilly2 dokončený). Nedajú sa síce zvoliť žiadne prídavné moduly ale nejako to prežijem. Inštalácia OK. Spúšťam funguje. DOKÁZAL SOM TO!!! vyžívam sa možnosťami nastavenia, a pribaleným softwarom... je to skvelé!! Ako povedal kamarát: "môžeš si na tom pingnúť localhost, ale hudbu si na tom neprehráš." A musím povedať, že mal pravdu. Prehrávanie hudby nefunguje, čo je u iPodu dosť podstatná vlastnosť, nie žeby na to tvorcovia nepamätali, jednoducho mám asi smolu, podporované sú zatiaľ len prvé tri generácie, na ostatných to tiež funguje ale nie všade stopercentne. Napriek tomu shell nechýba :D

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak teda majiteľom Gen 1-3 len odporúčam, ostatným tiež aspoň vyskúšať. Stojí to zato! 

Martin Harvan

Martin Harvan

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Momentalne student VS...Práve počúvam... Zoznam autorových rubrík:  GNU/LinuxGrafikaHudbaSúkromnéNezaradenépoviedky

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu